2007 m. lapkričio 27 d., antradienis

Ar tikrai privalumai? Tik 10? Bet tikrai Microsoft.

Visiems, kas domisi verslo įžvalgos technologijomis, turėtų būti įdomu ir naudinga paskaityti apie Microsoft Business Intelligence technologijas. Tam paskaitykite oficialų Microsoft tinklapį: 10 didžiausių sistemos „Microsoft Business Intelligence“ privalumų . Straipsnyje apie Business Intelligence aprašoma TOP-10 Microsoft Business Intelligence privalumų. Panagrinėsiu ir pateiksiu savo nuomonę apie nurodytus privalumus.

Nurodyti 10 didžiausi privalumai, išskyrus apmokymų poreikio mažinimo – tai beveik kiekvienos Business Intelligence sistemos minimalus funkcionalumas. Dėl apmokymų poreikio mažinimo, norėčiau nesutikti. Jau nemažai vartotojų dirba su Microsoft Office 2007 sistema, aš – jų tarpe. Patikėkite, iki šiol negaliu prisitaikyti prie pasikeitusios vartotojo sąsajos, nors pagrindinis sistemos funkcionalumas nepakito. Kad efektyviai dirbčiau su nauja Office 2007 sistema, man prireiks dar nemažai papildomų darbo valandų. Jeigu prie to pridėtume dar papildomą BI funkcionalumą, tai iš esmės prireiktų mokytis dirbti su šiuo programų paketu iš naujo.

Mano pirminės išvados:

Microsoft Business Intelligence sistema nepasižymi jokiomis BI technologijų naujovėmis ir turi minimalų reikalingą BI funkcionalumą. Iš finansinės pusės, kad išnaudotumėte nors iš dalies visas pagrindines funkcijas, Jums prireiks nemažų investicijų į Microsoft kompanijos programinę įrangą. Be to, pakankamai paprastoms ataskaitoms gauti, reikia neblogai išmanyti programavimo aspektus.

2007 m. lapkričio 9 d., penktadienis

Sprendimų rengimo ir priėmimo technologijos

Kaip teisingai priimti sprendimą arba atsakyti į amžiną klausimą „Būti ar nebūti“? Žmonės priima sprendimus pasinaudojant savo patirtimi, intuicija, kitų žmonių patarimais arba tiesiog spėlioja. Gerai žinoma, kad racionaliais metodais sudėtingų problemų moka spręsti tik nedaugelis. Kas lieka kitiems? O sprendimus reikia priimti labai dažnai, ir greitai, ir laiku. Klaidos gali kainoti labai brangiai kaip įmonei, taip ir pačiam vadovui arba darbuotojui.
Kaip paversti sprendimų priėmimo procesą patogesniu, technologiniu ir efektyvesniu, o svarbiausia, kaip sumažinti šio proceso laiko sąnaudas?
Šiais laikais sukurta daugybė informacinių technologijų, kurios žymiai palengvina problemų sprendimą ir sprendimų priėmimą skirtingose dalykinėse srityse. Technologijos naudoja skirtingas metodikas: hierarchijų analizės, evoliuciniai, genetiniai ir kt. metodai.
Sprendimų priėmimo uždaviniai
Sprendimų priėmimo procesai skirtingose veiklos srityse yra daugeliu aspektu analogiški. Todėl universalaus metodo panaudojimas turėtų būti panašus į žmogaus loginio mąstymo procesą. Dažnos ekonominės, medicinos, politinės, socialinės ir valdymo problemos turi keletą sprendimų, ir žmogus, renkantis vieną sprendimą iš kelių dažnai remiasi tik nuosava intuicija. Tokie sprendimai neturi apibrėžtų dėsningumų, kas gali įtakoti šių sprendimų kokybę.

Informacija ruošiama...

2007 m. lapkričio 7 d., trečiadienis

Puslapis apie Business Intelligence

Šiandien susipažinau su Business Intelligence žinovų ir konsultantu p. Raimundu Bentkumi, kuris parašė straipsnį apie Business Intelligence technologijas ir komercinio produkto Business Objects panaudojimą veiklos analitikos uždavinyse. Nuoroda į straipsnį: http://tds.ivpk.lt/TDS_Vadovelis/Index.htm
Be to aptarėme straipsnyje reklamuojamo Business Objects programinio sprendimo trukumus, ženkliai apribojančius duomenų analizės galimybes.
Apie Business Objects kompanijos Business Intelligence sprendimą, jo trukumus ir privalumus papasakosiu vėliau, kai savarankiškai išbandysiu paskutinę šio produkto versiją.

2007 m. lapkričio 6 d., antradienis

Konfidencialumo spragos. Žvalgybos metodai.

Žmonių poreikis bendrauti yra esminis. Atsiradus Internetui žmonių bendravimo galimybės padidėjo, žmonės įprato spręsti savo asmenines problemas naudojantis įmonės telekomunikacinėmis ryšio priemonėmis, bet tai kartais brangiai kainuoja pačiai įmonei (čia bus kalbama ne apie sąskaitas už ryšio panaudojimą).
Informacinė visuomenė pasipildė naujomis priemonėmis: elektroninis paštas, pokalbių kambariai, forumai, peer-to-peer technologijos – žmonės gavo plačias galimybes minimaliomis išlaidomis bendrauti realiu laiku su įvairiais pašnekovais. Dabar privačių problemų sprendimui naudojami ne tik darbo telefonas, bet ir įmonės elektroninio pašto dėžutės, MSN, Skype, ICQ, GoogleTalk ir daugybė kitų ryšio priemonių. Kadangi tai įmonei beveik nieko nekainoja, organizacijose dažnai tokius bendravimus nelaiko problema ir tiesiog ignoruoja. Tačiau šio reiškinio pavojingumas nėra akivaizdus. Galėčiau papasakoti apie visą eilę pavyzdžių, kai žmonių noras bendrauti sudaro rimtą grėsmę įmonės veiklai, ir konkurentai gauna žvalgybos galimybes, tuo tarpu įmonės informacinio saugumo skyriai apie tai net neįtaria...

Informacija ruošiama....