Ankščiau esu minėjęs, kad visų šiuolaikinių BI instrumentų "senelis" yra visiems žinoma skaičiuoklė Excel. Netikit? MS Excel (šiandien aš neminėsiu kitų panašių produktų, o kalbėsiu tik apie Microsoft skaičiuoklė Excel) turi platu matematiniu, ekonominių ir statistinių funkcijų pasirikimą, papildomai turi galimybę sukurti nuosavas funkcijas arba naudoti išorines funkcijų metodų bibliotekas, be to Excel turi didelį vaizdavimo priemonių pasirinkimą, duomenų importo/eksporto galimybės taipogi įeina į Excel programinės įrangos komplektą.
O kuo gi daugiau iš funkcinių savybių gali prireikti, kad panaudojus Excel programinę įrangą realizuotume paprastą BI funkcionalumą? Internete radau neblogą pavyzdį, kur MS Excel panaudotas kaip nepriklausoma BI sistema. Galima net atsiųsti nemokamą pavyzdį ir išbandyti savo kompiuteryje (tam butina turėti Microsoft Excel 2000 arba vėlesnę versiją): Creating Excel Dashboards. The Demographic Dashboard.
- sąlyginai nedidelio duomenų kiekio Excel byla užima daug vietos fizinėje ir, ją vykdant, operatyviojoje atmintyje;
- lėtai apdoroja duomenis - nėra optimizuotas apibendrintų reikšmių skaičiavimams;
- gali dirbti tik vienas vartotojas (kiti, geriausiu atveju galėtų dirbti tik skaitymo režimu);
- veikia nestabiliai (kad ir paprastas funkcijas naudoji, bet lūžinėja stabiliai);
- importas/eksportas apribotas 10000 eilučių;
- naudojant skirtingas MS Excel versijas gali iškilti nesuderinamumo problemos;
- papildomų funkcijų kūrimas reikalauja gylių MS Visual Basic ir MS Excel žinių.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą